چکیده:
مقالهءحاضر که خلاصهء پژوهشی علمی با روش تحلیل بر روی تبلیغات تجاری منتشر شده در مجلات خانواده،خانوادهء سبز،راه زندگی و روزهای زندگی است،ضمن توصیف و تحلیل دادههای به دست آمده نتیجه میگیرد که کالاها و خدمات پزشکی و درمانی بیشترین تعداد و البسه و منسوجات کمترین تعداد تبلیغات را در مجلات مورد بررسی دارند.همچنین تبلیغات تجاری مندرج در مجلات مورد بررسی،بیشتر مروج ارزشهای فرهنگی مدرن هستند و در این میان«ارزش زیبایی»بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.در میان ارزشهای فرهنگی سنتی تبلیغ شده نیز ارزش«سلامت و بهداشت»بیشترین تعداد تبلیغات را به خود اختصاص داده است.
خلاصه ماشینی:
"در میان ارزشهای فرهنگی سنتی تبلیغ شده نیز ارزش«سلامت و بهداشت»بیشترین تعداد تبلیغات را
این است که تبلیغات تجاری علاوه بر فروش کالاها و خدمات،فروش تصورات،رویاها و سبکهای آرمانی زندگی را نیز شامل میشوند.
5. وضعیت چهار مجله مورد بررسی از نظر ارزشهای فرهنگی تبلیغ شده چگونه است؟
6. وضعیت چهار مجله مورد بررسی از نظر ارزشهای فرهنگی سنتی و مدرن تبلیغ شده
7. آیا چهار مجله مورد بررسی از نظر ارزشهای فرهنگی تبلیغ شده در تبلیغات تجاری آنها
8. آیا چهار مجله مورد بررسی از نظر ارزشهای فرهنگی سنتی و مدرن تبلیغ شده در
1. بین محتوای تبلیغات با ارزشهای فرهنگی تبلیغ شده در چهار مجله مورد بررسی رابطه
جدول 6 تعداد و درصد فراوانی تبلیغات برحسب ارزشهای فرهنگی تبلیغ شده
374 تبلیغ یعنی 71/9 درصد نیز دارای ارزشهای فرهنگی سنتی و مدرن به صورت
جدول 8 تعداد و درصد فراوانی تبلیغات برحسب محتوای ارزشهای فرهنگی مدرن
جدول 9 مقایسهء چهر مجله مورد بررسی برحسب ارزشهای فرهنگی تبلیغ شده
جدول 21 بررسی رابطه بین محتوای تبلیغات با ارزشهای فرهنگی تبلیغ شده9 در آنها
(به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 31 بررسی رابطه بین محتوای تبلیغات با جنسیت تصاویر مورد استفاده شده در آنها
3. 67/9 درصد از تبلیغات تجاری در چهار مجلهء مورد بررسی فاقد تصویر انسان است.
سنتی تبلیغ شده در مجلات مورد بررسی به خود اختصاص داده است.
فرهنگی سنتی در تبلیغات تجاری مجلات مورد بررسی هستند.
ارزشهای فرهنگی مدرن در تبلیغات تجاری مجلات مورد بررسی هستند.
آرایشی است زیرا این کالاها و خدمات به ترتیب بیشترین تعداد تبلیغات تجاری را به خود"