Spring 2015, Volume 4 - Number 2 Ranking Science-Research (Ministry of Science)
-
Pedagogy of Possibility for EFL Learners: Principles, Application, and Course Development
Writer : Akbarpour، Leila ؛ Sahragard، Rahman ؛
(24 page(s) - From 1 to 24 )
Keywords: آموزش زبان انگلیسی مهارت خواندن تعلیم و تربیت انتقادی انگلیسی به عنوان زبان خارجی EFL Critical Pedagogy Iran English Students
-
An investigation into the relationship among EFL teachers’ reflection, classroom management orientations, and perceptions of language learning strategies and students’ L2 achievement
Writer : Mahmoodi، Mohammad Hadi ؛ Izadi، Neda ؛ Dehghannezhad، Maliheh ؛
(18 page(s) - From 25 to 42 )
Keywords: تفکر عمیق گرایش های مدیریت کلاس ادراک راهبردهای یادگیری زبان موفقیت در زبان آموزی Reflection EFL Iran Iranian Education An Classroom English
-
Reassembling Formal Features in Articles by L1 Persian Learners of L2 English
Writer : Momenzade، Marjan ؛ Youhanaee، Manijeh ؛
(19 page(s) - From 43 to 61 )
Keywords: بازترکیبی مشخصه های صوری/دستوری حروف تعریف number Persian English NP Persian English ANOVA
-
A comparative sociopragmatic analysis of wedding invitations in American and Iranian societies and teaching implications
Writer : Mehdipour، Samaneh ؛ R. Eslami، Zohreh ؛ Allami، Hamid ؛
(16 page(s) - From 62 to 77 )
Keywords: تحلیل انتقادی گفتمان گونه تحلیل گونه ای Genre دعوت نامه ی ازدواج ارزش های فرهنگی اجتماعی تفاوت های میان فرهنگی آمریکایی در مقابل ایرانی Iran Iranian WIs
-
Semantic Priming Effect on Relative Clause Attachment Ambiguity Resolution in L2
Writer : marefat، Hamideh ؛ Samadi، Eskandar ؛ Yaseri، Mehdi ؛
(18 page(s) - From 78 to 95 )
Keywords: Working memory capacity Proficiency Semantic priming Attachment preference Relative clause ambiguity Descriptive DP
-
The effects of task complexity on Chinese learners’ language production: A synthesis and meta-analysis
Writer : Xing، Jiaxin ؛ Luo، Shaoqian ؛
(14 page(s) - From 96 to 109 )
Keywords: Complexity Accuracy fluency task complexity meta-analysis Cognition EFL China Robinson SLA Foreign Language Teaching