خلاصه ماشینی:
"در شماره کنونی فصلنامة نوآوریهای آموزشی نیز که در دست شما است، شش مقاله، از مقالاتی که به دفتر فصلنامه رسیده و بر اساس نظر هیأت تحریریه و داوران محترم مقالات گزینش شده است، به نظر خوانندگان محترم میرسد: عنوان مقالة اول، "نقش خودکارآمدی، اهداف پیشرفت، راهبردهای یادگیری و پایداری در پیشرفت تحصیلیدر درس ریاضی دانشآموزان سال سوم متوسطه (رشته ریاضی) شهر تهران" است.
در پژوهش مربوط به این مقاله 180 مدیر و دبیر زن شاغل در هنرستانهای دخترانة شهر اصفهان و 150 دانشآموز دختر پایههای دوم و سوم متوسطه مورد مطالعه قرار گرفته و رابطة جو سازمانی مدرسه با روحیة کارآفرینی (شامل شاخصهای خلاقیت، عزت نفس، انگیزة پیشرفت، منبع کنترل درونی، آیندهنگری، و خطرپذیری) دانشآموزان بررسی شده است."