زمستان 1390 - شماره 40 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
بررسی سیره پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در برنامه درسی تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی و راهنمایی تحصیلی بر اساس مهارت های زندگی، از منظر دبیران و تحلیل محتوای کتب فوق الذکر
نویسنده : دهقانی، مرضیه ؛ حسینی نسب، سید داوود ؛ حسین پور، علیرضا ؛
(26 صفحه - از 7 تا 32 )
کلیدواژه ها: تحلیل محتوا دوره راهنمایی دوره ابتدایی مهارت های زندگی سیره نبوی (ص) دیدگاه های دبیران کتب تعلیمات اجتماعی سیره پیامبر اعظم دبیران برنامه درسی تعلیمات اجتماعی
-
شناسایی مؤلفه های هویت ملی در برنامه های درسی بر اساس نظریه داده بنیاد
نویسنده : لقمان نیا، مهدی ؛ خامسان، احمد ؛ آیتی، محسن ؛ خلیفه، مجتبی ؛
(25 صفحه - از 32 تا 56 )
کلیدواژه ها: هویت ملی برنامه درسی مولفه های هویت ملی نظریه داده بنیاد (نظریه مبنایی یا نظریه پردازی داده محور) کد کدگذاری ایران مصاحبه فارسی زبان
-
قومیت، پدیده ای آکسیمورون در برنامه درسی صریح مدارس متوسطه ایران
نویسنده : عراقیه، علیرضا ؛ فتحی واجارگاه، کورش ؛ فروغی ابر، احمد علی ؛ فاضلی، نعمت الله ؛
(30 صفحه - از 57 تا 86 )
کلیدواژه ها: قومیت دوره متوسطه برنامه درسی صریح آکسیمورون قومی برنامه درسی ایران هویت ملی پژوهش آموزش
-
تحلیل محتوای اسناد داوری مقالات به فصلنامه نوآوری های آموزشی
نویسنده : هاشمی، شهناز ؛
(18 صفحه - از 87 تا 104 )
کلیدواژه ها: داوری تحلیل محتوا فصلنامه نوآوری های آموزشی مجله علمی- پژوهشی پژوهشگر ارزیابی
-
ساختار عاملی، روایی، پایایی و هنجاریابی مقیاس قابلیت یادگیری سازمانی (دبیران دوره راهنمایی تحصیلی شهر اصفهان)
نویسنده : نادی، محمد علی ؛ سجادیان، ایلناز ؛
(26 صفحه - از 105 تا 130 )
کلیدواژه ها: مدرسه قابلیت یادگیری سازمانی دبیران دوره راهنمایی مقیاس
-
بررسی میزان نیاز به راهنمایی دانش آموزان دبیرستان های شهر تهران
نویسنده : دیبا واجاری، مریم ؛ حسینیان، سیمین ؛ قائدی، یحیی ؛
(18 صفحه - از 131 تا 148 )
کلیدواژه ها: نیاز نیازسنجی دانش آموزان دبیرستان نیاز به راهنمایی دانشآموزان شغلی مدارس مشاوران دانشآموزان دبیرستانی مشاوره شهر تهران
-
نقش واسطه ای فرایند آموزشی ریاضی و فرهنگ مدرسه در ارتباط میان وضعیت اقتصادی - اجتماعی خانواده و باورها و ارزش ها درباره یادگیری ریاضی با نگرش ریاضی
نویسنده : پهلوان صادق، اعظم ؛ کج باف، محمد باقر ؛
(22 صفحه - از 149 تا 170 )
کلیدواژه ها: نگرش نسبت به ریاضی فرایند آموزش ریاضی فرهنگ مدرسه وضعیت اجتماعی- اقتصادی خانواده باورها و ارزشها در مورد یادگیری ریاضی دانشآموز نگرش ریاضی