خلاصه ماشینی:
دکتر بروجردی در ادامه سخنان خودگفت:هر چقدر که فاصله بین توقعاتجامعه یا سطح امکان ارضاء آن توقعاتدر جامعه بیشتر شود ما بیشتر شاهدسردگمیها،افسردگیها و عدم لذت ورضایت از زندگی هستیم و به قول یکروزنامهنگار کنیایی که میگوید:زمانی کهبمبهای فرهنگی امپریالیسم مثل همینآگهیها و موزیکها بر سر ما میریزند تاخوشیتن ما را از ما بگیرند و هویت ما رازیر سؤال ببرند،من فکر میکنم که نگاهانسانی به ارتباطات و تبلیغات وظیفۀمبرم تاریخی و ملی هرکدام از ما به عنواندستاندرکاران ارتباطات است.
محمد رضا رسولی سخنران دیگر اینهمایش بود که اشاره به شیوههایمختلف زندگی که رسانهها از طریقتبلیغات به مردم معرفی میکنند گفت:دیدگاههای انتقادی در مورد رسانههامعتقدند که رسانهها در شرایط حاضر نهتنها وظیفه خودشان را در اطلاعرسانی ومعرفی درست و بجا از یک کالا به خوبیانجام نمیدهند بلکه با تکیه بر تبلیغاتاقناعکننده به شکلی غیرواقعی جامعه را بهمصرفگرایی میکشانند و عمدتاالگوهای فرهنگی سرمایهداری را رواجمیدهند.
وظیفه شمااین است که اگر قرار شد در یک روابطعمومی رپرتاژ آگهی تولید کنید،بهترینرپرتاژ را با تمام تعاریف علمی،رشته وتخصص خود تهیه کنید ضمن این کهموظفید اخلاق حرفهای را رعایت کنید.
وی گفت اگر بتوانیم تبلیغات را*دکتر مهدخت بروجردی علوی،عضو هیأت علمی دانشگاهعلامه طباطبایی:آگهیهای تلویزیونی مروج نوعی رفاهزدگی ومصرفگرایی شدهاند.
از دیگر اعضا میزگرد دکتر افخمی بودو با بیان این که زمان پخش آگهیها درایران فوق العاده است گفت:غیر ازکشورهای پیشرفته صنعتی،در هیچکشوری این قدر آگهی به خورد خواننده وتماشاگر تلویزیون نمیدهند.
قاسمی افزود:روابط عمومیهابودجهای ندارند که خارج از روال عادی بهآگهیهای تبلیغاتی بپردازند و این هنرمدیر روابط عمومی است که بودجۀ خودرا درست هزینه کند.