خلاصه ماشینی:
"مهمترین سؤال این است که کدام یک از این سه بستهء آموزشی باعث ایجاد رفتار مطلوبتری(براساس معیارهای هفتگانه در تهیهء بستههای آموزشی)در دانش آموزان شده است؟ همچنین دو بستهء آموزشی جدید(تعلیمات دینی در پایهء دوم و مطالعات اجتماعی در پایهء سوم)،تا چهاندازه نسبت به بستههای آموزشی قبلی(که در اکثر مدرسههای کشور تدریس میشوند)،کیفیت بهتری دارند؟ هدف پژوهش هدف اصلی این پژوهش،ارزش یابی کیفیت بستههای آموزشی و مقایسهء اثربخشی آنها باتوجه به معیارهای هفت گانه در این پژوهش،به شرح زیر است.
روش اجرای پژوهش در این پژوهش،سه گونه جامعه به شرح زیر مطالعه و بررسی خواهند شد: الف)دانش آموزان پایهء اول که در سال تحصیلی 18-08 در دبستانهای مراکز استانها به تحصیل اشتغال دارند و به آنها کتابهای معمولی آموزش داده میشود.
ب)دانش آموزان پایهء اول بند الف که به آنها کتابهای جدید یا بستهء آموزشی شماره یک(ناشر آن سازمان برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی است."