چکیده:
آن،مربوط به پایههای پنجم و ششم(42%)میباشد. نوع فناوری توصیه شده نیز برای شش پایه دبستان متفاوت است.به طوری که در تکالیف پایههای اول دبستان از وسایل صوتی و تصویری مانند رادیو،دوربین عکاسی و ویدئو،و در پایههای بالاتر،از فناوریهای پیچیدهتری مانند چند رسانهایها و شبکه جهانی استفاده میشود.به عبارت دیگر،در پایههای پایینتر برای جلب توجه دانشآموز و نیز برای افزایش سواد رایانهای و کمک به آموزش از فاوا استفاده میکنند،اما در پایههای بالاتر،برای تقویت روحیهء پژوهشی و پژوهش محوری،تولید دانش و محصولات جدید از این فناوری بهره میگیرند.
خلاصه ماشینی:
"نتایج این تحقیق میتواند برای بسیاری از دستاندرکاران وزارت آموزش و پرورش،مدیران اجرایی وءبرنامهریزان آموزشی،مؤلفان کتابهای درسی و نیز معلمان،مورد استفاده قرار گیرد؛ بنابراین اهداف این پژوهش به شرح زیر خلاصه میشود: هدف کلی این پژوهش آشنایی با میزان به کارگیری فاوا در انجام دادن تکالیف درسی دانشآموزان،مندرج در کتاب راهنمای تدریس(معلم)کشور انگلستان است.
به کارگیری فاوا در تکالیف درسی مندرج در کتاب راهنمای معلم پایه اول (به تصویر صفحه مراجعه شود) همان گونه که جدول 4 نشان میدهد،در 4 مورد از 5 تکلیف از دانشآموز خواسته شده است برای انجام دادن تکالیف از وسایل صوتی-تصویری مانند دوربین،ویدئو و ضبط صوت استفاده نماید و تنها در یکی از 5 تکلیف از او خواسته شده تا از رایانه برای انجام دادن کارهای گرافیکی بهره گیرد.
میزان به کارگیری از فاوا برای انجام دادن تکالیف درسی،مندرج در کتاب راهنمای معلم پایه دوم،با موضوع«نیروها و حرکت» (به تصویر صفحه مراجعه شود) همان گونه که دادههای جدول 5 نشان میدهد،برای انجام دادن 4 تکلیف،از رایانه استفاده میشود،و در یک تکلیف از دانشآموز خواسته شده است تا از دوربین دیجیتالی در همهء تکالیف مربوط به فاوا در جدول 5،از رایانه به منزلهء ابزاری برای تایپ و نیز ثبت دادهها استفاده میکنند.
چگونگی به کارگیری فاوا برای انجام تکالیف درسی مندرج در کتاب راهنمای معلم پایه چهارم با موضوع«گرم نگهدارید» (به تصویر صفحه مراجعه شود) همان گونه که اطلاعات جدول 7 نشان میدهد،در 3 مورد از تکالیف فوق،از دانشآموز خواسته شده است تا با استفاده از شبکه جهانی وب و یا دیسکهای فشرده،دربارهء موضوع تحقیق کند."