چکیده:
تشویق و ترغیب برای خرید کالا یکی از مهمترین وظایف آگهی سازان محسوب میشود.کوششی که پس از جنگهای داخلی امریکا فزونی گرفت و منجر به پدید آمدن الگوهایی برای تغییر در رفتار و نگرش مصرفکنندگان گردید.
در این میان به شیوههای آگهیای مدرن نیز انتقادهایی شده است که دو واکنش اصلی یعنی رفتار بالا بردن آگاهی و تحریک حس منفعت جویی را در بر میگیرد.درگیر کردن خوانندگان با آگهیها و ضربه زدن به آنان برای جلب توجهشان بسیار مهم است.ازاینرو استفاده از افراد مشهور،تصاویر زنان،کودکان، عکسهای خانوادگی و حتی حیوانات برای برانگیختن توجه خوانندگان و بینندگان از پایههای اساسی در هر آگهی تبلیغاتی محسوب میشود.هرچند هدف اصلی کسب سود و منفعت است.
خلاصه ماشینی:
"این کار اغلب با در گیر کردن خوانندگان در آگهی یا ضربه زدن به آنان برای جلب توجهشان
وجود دارد برای این است که شما مطالبی را دریابید که دربارهء آن چیزی نمیدانستید،و شما از
در دهه 0791 بنگاههای آگهی ساز برای اینکه هیجان بیشتری به آگهیهای خود بدهند از
رادیویی در ساعتهای غیر آگهی تجاری پخش میشود خود به گونهای تبلیغ مجانی برای آن کالا محسوب میشود.
مشابه این آگهی برای قهوه نسکافه گلود بلند و محصولات اوکسو مورد استفاده قرار گرفت
در این شیوه سعی میشود شخص را وادار کنند تا فکر کند که شما
مانک هاوس برای آگهی ساعت سکوندا از این روش استفاده کردند.
کردن شیوهای است برای تأمین و به دست آوردن نظر جمع؛از طرفی سعی میکنند مخالف
مثالهایی از آگهیهایی هستند که سعی میکنند به خودی خود از تصاویر خستهکننده و یکنواخت در قالب اشکال مختلف آگهیهای سنتی فاصله بگیرند و از سواد آگهی بینندگان
که مصرفکنندگان این فکر را رها کنند که ذهنشان مدیریت شده است و آنان آزادند که خود
را مورد هدف قرار میداد-که با یک آگهی جنسیتی برای محصول جدیدش و گستردگی آن به
مصرفکنندگان است تا خود را در حالت آن آگهی بازرگانی تصور کنند.
برخی آگهیها برای اینکه نوع اقدام را نشان دهند با فعل تمام میشود:سعی کردن،خریدن،به
که برشی از زندگی را نشان میدهند و آنهایی که میخواهند بیشتر شکل غیر مستقیم فروش را به خود گیرند،در نظر دارند یک شعار در پایان آگهی حامی متن قرار گیرد:«اسانس گیاهی
»این شعار در تاریخ آگهیهای گی نس ترسیم شده است-شعر قدیمیتر این بود"