خلاصة:
با توجه به توسعۀ حوزۀ خدمات در اقتصاد جهانی، بازتعریف مدیریت زنجیرۀ تأمین در این حوزه از ضروریات خواهد بود، زیرا مفهوم مدیریت زنجیرۀ تأمین کالا برای کسبوکارهای خدماتی کاربردی نیست. از این رو، هدف پژوهش پیش رو، شناسایی زنجیرۀ تأمین خدمت بانکی و شبیهسازی آن بر مبنای رویکرد مدلسازی عاملبنیان و با لنز منطق غلبۀ خدمت است و اهمیت انجام آن نیز بهلحاظ دستیابی به یک مدل کاربردی برای مدیریت زنجیرۀ تأمین خدمت بانکداری شایان توجه خواهد بود. این مدل از زنجیرۀ تأمین خدمت از طریق اجرای شبیهسازی عاملبنیان برای پنج بانک از بخشهای خصوصی و خصوصیشدۀ صنعت بانکی با سهم 4/32 درصدی از بازار و طی سالهای 1404-1388 در محیط نرمافزار Netlogo پردازش شده است. آنچه مدل انجام میدهد، پیگیری جریان سود و سایر پارامترهای مهم مرتبط با عاملهای مشتری، بانک، بانک مرکزی، سایر بانکها و شرکتهای بانک طی سالهای نامبرده است. نتیجۀ پژوهش با آزمایش، اجرا و تحلیل نتایج در زمانهای چندگانۀ شبیهسازی، میزان تغییر پارامترهای بااهمیت مرتبط با این عوامل را طی سالهای مختلف به نمایش گذاشته است.
ملخص الجهاز:
این مدل از زنجیـرة تـأمین خـدمت از طریـق اجـرای شبیه سازی عامل بنیان برای پنج بانک از بخش های خصوصی و خصوصی شدة صنعت بانکی بـا سهم ٣٢/٤ درصدی از بازار و طی سال های ١٤٠٤-١٣٨٨ در محیط نرم افزار Netlogo پردازش شده است .
دسته بندی مطالعات زنجیرة تأمین خدمت دسته بندی پژوهشگر/پژوهشگران اهم موضوعات مورد مطالعه مطالعات مفهوم دوگـانگی مشـتری ـ تـأمین کننـده و زنجیـرة تـأمین خـدمت سامپسون (٢٠٠٠) دوطرفه نقدی بر ویژگی های خدمت و کالا بر مبنای چهار اسطوره در بازاریابی وارگو و لاش (٢٠٠٤) پژوهش های زیربنایی خدمت لاش (٢٠١١) تنظیم مجدد مدیریت زنجیرة تأمین از دیدگاه منطق غلبة خدمت مدیریت زنجیرة تامین خدمات بر مبنای تحقیق از دیدگاه منطق غلبـة بریدباچ ، ریفک و وود (٢٠١١) خدمت گام های بهبود الرام و همکاران (٢٠٠٧) گام های بهبود زنجیرة تأمین خدمت (لو و نگوین ، ٢٠١٠) وارت و کمپر (٢٠٠٤) گام های سرآمدی زنجیرة تأمین خدمت کاتاوالا و خالد (٢٠٠٣) تمرکز بر تقاضای وظیفه ای و نوآورانه در صنعت خدمات مالی تیت و الرام (٢٠٠٩) ارائة چارچوبی مدیریتی برای خرید خدمات برون سپاری شده چارچوب ها ویو و یانگ (٢٠٠٩) ارائة چارچوب مفهومی از زنجیرة تأمین خدمت (لو و نگوین ، ٢٠١٠) جیاناکیس (٢٠١٠) ارائة چارچوب مفهومی SCM خدمت ارائة چارچوب مفهومی به منظور مدیریت مؤثر و کارآمد زنجیرة تـأمین لین ، شی و ژو (٢٠٠٩) خدمت الرام و همکاران (٢٠٠٤) ارائة مدل زنجیرة تأمین خدمت بالتاکیوگلو و همکاران (٢٠٠٧) ارائة مدل IUE-SSC ژانگ ، چن و ژانگ (٢٠٠٩) ارائة مدل مفهومی زنجیرة تأمین خدمت مدل ها (لو و نگوین ، ٢٠١٠) ویو، لیو و لی (٢٠١٠) ارائة مدل زنجیرة تأمین خدمت لین ، شی و ژو (٢٠١٠) ارائة ساختار فرایندی زنجیرة تأمین خدمت رضایی پندری ، آذر، مقبل مدل مدیریت و مدل ارزیابی عملکرد زنجیرة تأمین خدمت با رویکـرد باعرض و تقوی (١٣٩٣) نگاشت شناختی فازی در صنعت بیمه فلنز و مایرید (٢٠٠٨) به کارگیری تکنولوژی RFID برای زنجیرة تأمین خدمت جهانی کاربرد مفهوم آوری و پاتریشیا (٢٠٠٩) تأثیر سرمایة اجتماعی بر زنجیرة تأمین خدمت (لو و نگوین ، ٢٠١٠) یوتومو، پیوترو و هرماوان روش تحقیق مدل سازی و شبیه سازی عامل بنیـان بـر مبنـای منطـق (٢٠١١) غلبة خدمت تجزیه و تحلیل مقایسه ای ساختار زنجیرة تأمین خدمت و زنجیرة تأمین تولید با توجه به ماهیت خدمت و کالا، بین زنجیرة تأمین خـدمت و تولیـد تمـایز وجـود دارد.