چکیده:
در این مقاله،ضمن تعریف پدیدهء جهانی شدن و بیان سیر تحول آن،به پیامدهایش پرداخته شده است.از سوی دیگر،تأثیر این پدیده بر فرآیند کارمندیابی به عنوان یکی از کارکردهای مدیریت منابع انسانی،با توجه به شکلگیری شرکتهای چندملیتی به عنوان ابزار و وسایل جهانیسازی،مورد تجزیه و تحلیل قرار گرتفه است.درعینحال،بازار نیروی کار جدیدی که شرکتهای چندملیتی طی این فرآیند با آن روبهرو میشوند،تشریح شده است.
خلاصه ماشینی:
"نیروی کار جدیدی که شرکتهای چندملیتی طی این فرآیند با آن روبهرو میشوند،تشریح
جهانی شدن در بعد اقتصادی باعث ایجاد شرکتهای چندملیتی زمانی که به
دادن به این سئوال است که:«آیا بهترین مدل برای کارمندیابی در چنین شرکتهایی
جنرال موتورز محسوب میشود،زیرا دارای شرکتهایی در این کشور است.
ثالث کشوری جدا از کشور مادر یا میزبان است و شرکت امکان دارد در آن جا
است که در شرکت مادر مورد استفاده قرار میگیرد.
این مدل کارکنان استخدامشده در شرکتهای تابعه میتوانند از کشور مادر،میزبان
دریافتند،شدت و عمق R D ،تعداد تبعههای کشور مادر را برای شرکتهای ژاپنی
پایینی از تبعههای کشور مادر در هیئت مدیرهء شرکتهای تابعه قرار میگیرند و
در شرکتهای تابعه،از تبعههای کشور مادر بیشتر استفاده میکند تا بتواند،به طور
است که هزینهء استخدامی کمتری نسبت به تبعههای کشور مادر دارند.
کشور مادر در فهرست کارکنان شرکتهای تابعه رابطهء عکس دارد.
سن شرکتهای تابعه رابطهء منفی با استفاده از تبعههای کشور مادر در فهرست
عملکرد شرکتهای تابعه هم با تبعههای کشور مادر رابطهء منفی دارد.
لذا باید از تبعههای کشور مادر در چنین مواقعی استفاده کرد.
اندازهء شرکتهای تابعه با میزان بهکارگیری تبعههای کشور مادر در شرکتهای تابعه رابطهء مستقیم دارد.
*بیش از 01/8 درصد از شرکتهای وابسته،از تبعههای کشور مادر در شرکت
به اروپاییها،از تبعههای کشور مادر در شرکتهای وابسته استفاده میکنند.
*در سطح شرکتهای وابسته،بالاترین درصد برای بهکارگیری تبعههای کشور
همان طور که پیش از این گفته شد،میزان بهکارگیری تبعههای کشور مادر در
بالاترین درصد برای بهکارگیری تبعههای کشور سوم در کشورهای وابسته در کشورهای آفریقایی وجود دارد."