چکیده:
هدف: یک برند قدرتمند با حداکثر ماندگاری در ذهن، نیازمند ریشه ای قدرتمند است که این ریشه، همان
«هویت برند» است. برند ایران نوشت به عنوان یک برند فراسازمانی در صنعت نوشت افزار ایران، بینیاز از هویت برند نیست. پژوهش حاضر در پی شناسایی، تدوین و ارائه الگوی هویت برند ایران نوشت
است؛ الگویی که اقتضائات صنعت نوشت افزار را موردتوجه قرار دهد و متناسب با فرهنگ بومی ایرانی و
اسلامی باشد.
روش: داده های گردآوری شده از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته با تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و
مسئولان اصلی مجمع ایران نوشت، با روش تحلیل مضمون و به کمک نرم افزار MAXQDA
تجزیه وتحلیل و کدگذاری شدند؛ یافتهها: با احصای مضامین سازمان دهنده و فراگیر، شبکه مضامین هویت برند ایران نوشت ترسیم و تنظیم شد.
نتیجه: در پایان نیز با توجه به مضامین فراگیر مستخرج و با الهام از «منشور هویت برند کاپفور» و مبتنی بر مفهوم «ایده بزرگ»، الگوی هویت برند ایران نوشت به شرح زیر تدوین شد: پیکره: نوشت افزار کاراکترمحور) هویت محور (؛ شخصیت: تیم ملّی نوشت افزار کشور؛ فرهنگ: تشکیلات حرفه ای و پاسخگو؛ رابطه: دوستداران کالا و فرهنگ ایرانی، یک ویترین کامل و دردسترس، و مرجع اعتبار؛ خودانگاره: عضوی از یک پیکر و بازتابش: رضایت، افتخار و غرور ملّی.
Objective: Nowadays in order to have a strong brand with the maximum durability in mind, a strong root is required. Such root is the same brand identity. The most important theory in the field of designing a brand identity (intangible) is the Kapferer hexagonal prism. As a cross organizational brand, which itself has a particular place in the country's writing industry, "Iranian Stationary" (Iran Nevesht) is not an exception for needing the brand identity. The leading research seeks to present the brand identity pattern of "Iranian Stationary" (Iran Nevesht). A pattern that takes into account the requirements of the writing industry, appropriates to the native Iranian and Islamic culture.
Methodology: Data were collected in this research by the semi-structured interviews with the producers, distributors and authorities of Iran Nevesht. Data analysis and coding were conducted by the thematic analysis method using MAXQDA.
Finding: By counting organizing themes and then, the comprehensive themes, the network of brand identity themes was drawn.
Conclution: Finally, the brand identity pattern of Iran Nevesht was counted and drawn with respect to ehtextracted comprehensive themes, inspired from the Kapferer identity prism and looking at the "great idea".