چکیده:
هدف: بانکداری یکی از صنایع مهم و تاثیر گذاردر توسعه اقتصادی کشوراست. آسیبهای ناشی از بانکداری سنتی، انگیزهای شد تا در این پژوهش، بازاریابی پایداری در حوزه بانکداری بررسی شود. روشها: از روش نظریه داده بنیاد در بخش کیفی و از مدلسازی معادلات ساختاری در بخش کمی استفاده شده بود. جامعه آماری در بخش کمی روسای دوایر، معاونین و روسای شعب در بانک ملی بودند (حجم نمونه: ۱۸۷ نفر). همچنین جامعه آماری در بخش کیفی، خبرگان و مدیران بانک ملی بودند (حجم نمونه: ۲۰ نفر). روش نمونهگیری بخش کیفی؛ رویکرد گلوله برفی و در بخش کمی به صورت خوشهای و ساده بود. یافتهها: دادههای پژوهش با استفاده از سه نوع کدگذاری باز، محوری و گزینشی بررسی و تحلیل شدند که شرایط علی شامل: «ویژگیهای فردی - روانشناختی، ویژگیهای اجتماعی - فرهنگی و ویژگیهای جمعیت شناختی»؛ پدیده اصلی: «بازایابی پایداری»؛ عوامل مداخلهگر: «عوامل انگیزشی»؛ شرایط زمینهای: «رفتار بازار و رفتار رقبا»؛ راهبرد ارائه شده: «توسعه پایداری» و پیامدها شامل: «عملکرد مالی، عملکرد بازاریابی و عملکرد کارکنان» بوده است. نتیجهگیری: بر اساس نتایج تحلیل کیفی و کمی پژوهش مشخص شد در راستای ارتقاء جایگاه مشتریان و همچنین رضایتمندی آنها، مدیران بانکها میتوانند با پیاده سازی و اجرای صحیح بازاریابی پایداری در بانک، بستر مناسبی را برای رسیدن به تعالی سازمانی در بانک، فراهم نمایند.
AbstractObjective: Banking is one of the most important and influential industries in the economic development of the country. Disadvantages of traditional banking became the impetus for this study to examine sustainable marketing in the field of banking.Methods: The foundation data theory method was used in the qualitative part and structural equation modeling was used in the quantitative part. The statistical population consisted in a small part of 187 heads of departments, deputies and heads of branches in Bank Melli. Also, the statistical community in the qualitative section consisted of 20 experts and managers of Bank Melli. Qualitative sampling method; the snowball approach was clustered and simple in part. First, the North Tehran Branch Affairs Department was divided into 6 clusters and then, based on a random approach in each cluster, the questionnaires were randomly distributed.Results: The research data were analyzed using three types of open, axial and selective coding. The causal conditions include: "Individual-psychological characteristics, socio-cultural characteristics and demographic characteristics"; the main phenomenon: "sustainability recovery"; Interfering factors: "motivational factors"; Background conditions: "Market behavior and competitors' behavior"; the proposed strategy was "Sustainability Development" and the consequences included: "Financial Performance, Marketing Performance and Employee Performance".Conclusion: Based on the results of qualitative and quantitative analysis of the research, it was found that in order to improve the position of customers and their satisfaction, bank managers can implement and implement sustainable marketing in the bank, a suitable platform to achieve organizational excellence in the bank, Provide.
خلاصه ماشینی:
يافته ها: داده هاي پژوهش با استفاده از سه نوع کدگذاري باز، محوري و گزينشي بررسي و تحليل شدند که شرايط علي شامل : « ويژگيهاي فردي - روانشناختي،ويژگيهاي اجتماعي - فرهنگي و ويژگي هاي جمعيت شناختي »؛ پديده اصلي: «بازايابي پايداري»؛کسب وکارهاي نوپا اقدام به پياده سازي عوامل مداخله گر: « عوامل انگيزشي»؛ شرايط زمينه اي: « رفتار بازار و رفتار رقبا»؛ راهبرد ارائه شده : «توسعه پايداري » و پيامدها شامل : «عملکرد مالي،عملکرد بازاريابي و عملکرد کارکنان » بوده است .
ir *** استاديار گروه مديريت بازرگاني،دانشکده علوم انساني، واحد شهر قدس ، دانشگاه آزاد اسلامي،تهران ،ايران **** استاديار گروه مديريت بازرگاني،دانشکده علوم انساني، واحد شهر قدس ، دانشگاه آزاد اسلامي،تهران ،ايران کليدواژه ها: بازاريابي پايداري؛ صنعت بانکداري؛ توسعه پايداري؛ عوامل انگيزشي ؛ تئوري داده بنياد Designing a sustainability marketing model in the Iranian banking industry Reza Anoushehi1, Mohammad reza Karimialavijeh2, Nader Gharibnavaz3, Elham Faridchehr4 Abstract Objective: Banking is one of the most important and influential industries in the economic development of the country.
Conclusion: Based on the results of qualitative and quantitative analysis of the research, it was found that in order to improve the position of customers and their satisfaction, bank managers can implement and implement sustainable marketing in the bank, a suitable platform to achieve organizational excellence in the bank, Provide.
نظارت بانک ها در انطباق هنجارهاي زيست محيطي و معيارهاي توسعه پايداري در رابطه با پياده سازي پروژه هاي تأمين مالي شده توسط بانک ، حائز اهميت است حال اهميت اجراي بازاريابي پايداري در بانک ها به خصوص بانک ملي چه مي تواند باشد؟ با توجه به مطالب فوق ،اين پژوهش به دنبال طراحي مدل بازاريابي پايداري در صنعت بانکداري است .