چکیده:
در بازارهای کنونی که مشتریان برای تنظیم قوانین بازی رقابتی دارای قدرت کافیاند می باشند، لزوم توجه به کلیه اصول بازاریابی از سوی شرکتها به منظور بقا و موفقیت در هر کسب و کاری بیش از پیش احساس میشود. در سالهای اخیر، افزایش انواع محصولات وارداتی در بازار لوازم خانگی از یک سو و سیاست دولت در حمایت از محصولات مشابه ساخت داخل از سوی دیگر، باعث ایجاد فضای رفابتی جدیدی در این کسب وکار شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوه جمعآوری اطلاعات، پیمایشی و ابزار جمعآوری اطلاعات آن، پرسشنامه است. طی این تحقیق، جایگاه برند محصول یخچال فریزر شرکتهای مذکور از دیدگاه مشتریان آنها با استفاده از فن نقشه ادراکی ترسیم شد و درنهایت بر اساس نتایج بهدست آمده، نقاط قوت و ضعف برند محصولات مزبور، در قالب چهار متغیرآمیخته بازاریابی شناسایی شد که برایناساس، به غیر از متغیر قیمت، شرکت ال جی از حیث سایر متغیرها در موقعیت و جایگاه بهتری نسبت به شرکت امرسان قرار دارد.
خلاصه ماشینی:
"طی این تحقیق، جایگاه برند محصول یخچال فریزر شرکتهای مذکور از دیدگاه مشتریان آنها با استفاده از فن نقشه ادراکی ترسیم شد و درنهایت بر اساس نتایج بهدست آمده، نقاط قوت و ضعف برند محصولات مزبور، در قالب چهار متغیرآمیخته بازاریابی شناسایی شد که برایناساس، به غیر از متغیر قیمت، شرکت ال جی از حیث سایر متغیرها در موقعیت و جایگاه بهتری نسبت به شرکت امرسان قرار دارد.
Sig (2- tailed) تنوع اندازه، طرح و رنگ محصول ال جی بهتر از امرسان 497/9- 000/0 کیفیت خدمات پس از فروش محصول ال جی بهتر از امرسان 102/17- 000/0 مدت ضمانت برای محصول ال جی بهتر از امرسان 292/16- 000/0 کیفیت موتور محصول ال جی بهتر از امرسان 537/16- 000/0 دوام و طول عمر محصول ال جی بهتر از امرسان 307/17- 000/0 شهرت و اعتبار شرکت ال جی بهتر از امرسان 885/13- 000/0 زیبایی ظاهری محصول ال جی بهتر از امرسان 237/12- 000/0 میزان اعتبار از حیث داشتن استانداردها و گواهینامه ها ال جی بهتر از امرسان 788/17- 000/0 بر اساس نتایج آزمون (یو) من- ویتنی، بهدلیل اینکه عدد معناداری متغیرها از سطح 05/0 در نظر گرفته شده کمتر است، در نتیجه فرض H0 رد شده و فرض 1H، یعنی وجود تفاوت معنادار بین میانگین رتبه متغیرهای فرعی محصول بر حسب متغیر نام شرکت مورد تأیید قرار میگیرد."