پاییز 1400 - شماره 46 رتبه الف (وزارت علوم)
-
بررسی تعداد موثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی «هیجامد»
نویسنده : جاجرمی، هانیه ؛ مقیمی، سحر ؛ نویسنده مسئول : پیش قدم، رضا ؛
(26 صفحه - از 1 تا 26 )
کلیدواژه ها: واژگان آموزش زبان انگلیسی تکرار روانشناسی شناختی هیجامد عصبشناسی زبان
-
بررسی تأثیر بکارگیری روش تفکر شبکهای بر فرهنگ یادگیری زبان آموزان زبان فرانسه براساس الگوی ابعاد فرهنگی هافستد
نویسنده : فسنقری، آزاده ؛ گشمردی، محمود رضا ؛ لطافتی، رویا ؛ نویسنده مسئول : شعیری، حمیدرضا ؛
(30 صفحه - از 27 تا 56 )
کلیدواژه ها: فرایند یاددهی - یادگیری فرهنگ یادگیری ابعاد فرهنگی هافستد تفکر شبکهای زبانآموز زبان فرانسه
-
مطالعه تطبیقی کنش گفتاری «تملق» در زبانهای فارسی و انگلیسی
نویسنده مسئول : احمدی صفا، محمد ؛ نویسنده : کاربخش راوری، رحیمه ؛
(37 صفحه - از 57 تا 93 )
کلیدواژه ها: زبان فارسی زبان انگلیسی کنش گفتاری تملق الگوی SPEAKING هایمز
-
بازتاب ادبیات عامه ایران در سفرنامه از خراسان تا بختیاری اثر هانریرنه دالمانی
نویسنده مسئول : فارسیان، محمدرضا ؛ نویسنده : قاسمی آریان، فاطمه ؛
(26 صفحه - از 95 تا 120 )
کلیدواژه ها: ادبیات تطبیقی تصویرشناسی ادبیات عامه ایران سفرنامة هانریرنه دالمانی از خراسان تا بختیاری
-
روش تدریس درون دادمحور در مقابل برون دادمحور بر یادگیری و به یاد سپاری واژگان انگلیسی توسط فراگیران خردسال ایرانی
نویسنده مسئول : امیریوسفی، محمد ؛
(23 صفحه - از 121 تا 143 )
کلیدواژه ها: روش تدریس بروندادمحور روش تدریس تکلیفمحور روش تدریس دروندادمحور فرگیران ایرانی فراگیری واژگان
-
کنکاشی در توانش فرهنگی در آموزش و فراگیری زبان انگلیسی: معلمان، زبانآموزان و مطالب درسی در عصر جهانیسازه شده
نویسنده مسئول : دوبختی، لیلا ؛
(34 صفحه - از 145 تا 178 )
کلیدواژه ها: فرهنگ مطالب درسی توانش فرهنگی جهانیسازی شده
-
رابطه بین توانش تعامل بینافرهنگی معلّمان زبانخارجه و دانش منظورشناختی زبانآموزان در زمینۀ کنشهایکلامی پربسامد انگلیسی
نویسنده مسئول : مالمیر، علی ؛
(37 صفحه - از 179 تا 215 )
کلیدواژه ها: فرهنگ توانش منظورشناختی توانش تعامل بینافرهنگی کنشهایکلامی پربسامد