تابستان 1396 - شماره 29 رتبه ب (وزارت علوم)
-
بررسی تاثیر استفاده از الگوی «هیجامد» بر نگرش به یادگیری زبان آموزان
نویسنده : ابراهیمی، شیما ؛ استاجی، اعظم ؛ پیشقدم، رضا ؛ امین یزدی، سیدامیر ؛
(34 صفحه - از 1 تا 34 )
کلیدواژه ها: حواس نگرش هیجان هیجامد فارسی آموزی
-
بررسی نقش گفتمانهای فلسفی در فرآیند رو به رشد مطالعات ترجمه از منظر تاریخی
نویسنده : میرزاسوزنی، صمد ؛
(32 صفحه - از 35 تا 66 )
کلیدواژه ها: فرضیه بازنگری مطالعات ترجمه گفتمان های فلسفی
-
طراحی و اعتبارسنجی پرسش نامه خودکارآمدی ترجمه و ارتباط آن با راهبردهای حل مسئله در ترجمه
نویسنده : عراقیان، رویا ؛ قنسولی، بهزاد ؛ غنیزاده، افسانه ؛
(30 صفحه - از 67 تا 96 )
کلیدواژه ها: فراشناخت شناخت خودکارآمدی راهبردهای ترجمه فعالیت های تصمیم گیری و حل مشکل
-
بررسی تاثیر ارزشیابی پویای تکواژشناسی بر آگاهی صرفی زبان آموزان
نویسنده : هماوندی، مهنوش ؛ رضایی، محمدجواد ؛ مزدایسنا، گلنار ؛
(20 صفحه - از 97 تا 116 )
کلیدواژه ها: تکواژشناسی ارزشیابی پویا دامنه رشد تقریبی آگاهی صرفی زبان آموزان
-
نقش پژوهش و دراماتورژی در (باز)ترجمه: نگاهی به ویرایش و بازترجمه آثار ایبسن به قلم بهزاد قادری
نویسنده : فرهادی، سمانه ؛
(34 صفحه - از 117 تا 150 )
کلیدواژه ها: پژوهش ترجمه ایبسن بهزاد قادری دراماتورژی
-
از فرآیندهای ترجمه تا راه حل فرازبان
نویسنده : شکرانی، غلامرضا ؛
(23 صفحه - از 151 تا 173 )
کلیدواژه ها: ترجمه شناسی فرازبان فرآیندهای ترجمه سبک شناسی تطبیقی