پاییز 1390 - شماره 6 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
ارزیابی دو مجموعه آموزش زبان انگلیسی از لحاظ تجربه یادگیری واسطه ای: کتب درسی دبیرستانی ایران و مجموعه اینترچنج (ویرایش سوم)
نویسنده : حسینی فاطمی، آذر ؛ الهی شیروان، مجید ؛ مردانی کلاته قشلاق، وحید ؛
(28 صفحه - از 1 تا 28 )
کلیدواژه ها: ارزیابی تکلیف آموزش زبان انگلیسی تجربه یادگیری واسطه ای معیارهای واسطه ای
-
ارزیابی سرفصل درسی دوره ی کارشناسی مترجمی زبان انلگیسی از نظر رشد توانش ترجمانی دانشجویان
نویسنده : احمدی صفا، محمد ؛ امرایی، علیرضا ؛
(22 صفحه - از 29 تا 50 )
کلیدواژه ها: ایران سرفصل تربیت مترجم توانش ترجمانی الگوی دوروتی کلی
-
بررسی علل ناکارآمدی آموزش و پرروش در آموزش زبان انگلیسی و مقایسه مدارس عمومی و آموزشگاه های خصوصی
نویسنده : کلانتری، رضا ؛ غلامی، جواد ؛
(31 صفحه - از 51 تا 81 )
کلیدواژه ها: آموزش زبان انگلیسی ناکارآمدی مدارس عمومی آموزشگاه های خصوصی
-
تعهد اجتماعی ویکتور هوگو در افسانه ی قرون
نویسنده : فارسیان، محمد رضا ؛ توانا، الهام ؛
(20 صفحه - از 83 تا 102 )
کلیدواژه ها: تعهد ویکتور هوگو ادبیات متعهد اﻓﺴﺎﻧﻪ ﻗﺮون نویسنده متعهد
-
مقایسه کمی سبک متن اصلی و متن ترجمه شده (مورد پژوهی: سه ترجمه از «پیامبر» و یک ترجمه از «غربزدگی»)
نویسنده : خزاعی فرید، علی ؛ غمخواه، اعظم ؛
(17 صفحه - از 103 تا 119 )
کلیدواژه ها: سبک پیامبر غربزدگی پیکره ترجمه شاخص کمی سبک
-
نقش وفاداری به یک نویسنده در ترجمه (بررسی مقابله ای ترجمه های قاسم روبین از آثار مارگریت دوراس)
نویسنده : کریمیان، فرزانه ؛ اصلانی، منصوره ؛
(19 صفحه - از 120 تا 138 )
کلیدواژه ها: ترجمه وفاداری آنتوان برمن دوراس