زمستان 1394 - شماره 23 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
سوابق تحصيلي و آزمون هاي سراسري جايگزين نظام كنكورمحور: چرايي، چيستي و چگونگي تغيير
نویسنده : کیانی، غلامرضا ؛
(26 صفحه - از 1 تا 26 )
کلیدواژه ها: تحول نظام سنجش عواقب مورد نظر سابقه تحصیلی دانشجو آزمون های پر اهمیت کشوری کنکور آزمون آموزش ارزشیابی سنجش سیاستگذاران سیاست آزمـون پذیرش دانشجو سـنجش
-
بررسي جامعه شناختي كاركردهاي سكوت در متون ديني، ادبي و ضرب المثل هاي فرهنگ ايراني با رويكردي ميان رشته اي در آموزش زبان انگليسي
نویسنده : محقق محجوبی، فاطمه ؛ پیشقدم، رضا ؛ حسینی فاطمی، آذر ؛
(25 صفحه - از 27 تا 51 )
کلیدواژه ها: ارتباط سکوت اخلاقی کارکرد عقلانی نظریه هافستد کارکرد فرهنگ زبان متون دینی
-
سعديِ مترجم در «گلستان» ادب پارسي
نویسنده : فرهادی، سمانه ؛ خان جان، علیرضا ؛
(25 صفحه - از 53 تا 77 )
کلیدواژه ها: ترجمه سعدی گلستان التقاط زبانی تاریخ نگاری خُرد مترجم ادبی فارسی تاریخ متن عربی نثر
-
خوانشي متفاوت از جدال كهنه و نو در اساطير ايران و يونان: نقد نظريه ي « تاريخ مذكر »
نویسنده : سیدی، وحیده ؛
(19 صفحه - از 79 تا 97 )
کلیدواژه ها: رستم و سهراب ادیب شهریار سوفوکل هرکول اوریپید مده آ اوریپیده «تاریخ مذکر» براهنی «شرق شناسی» ادوارد سعید هرکول شرق ادیپ رستم یونان ادوارد سعید براهنی غرب تراژدی
-
تاثير انگيزه و برنامه كمك آموزشيِ مبتني بر رابطه متقابل بين زبان آموز و معلم و كارِ گروهي بين زبان آموزان بر روي درك مطلب زبان آموزان ايراني
نویسنده : خرقانی، نعیمه ؛ قنسولی، بهزاد ؛ بیرجندی، پرویز ؛
(18 صفحه - از 99 تا 116 )
کلیدواژه ها: درک مطلب برنامه مداخله ای آموزشی سطح انگیزه زبانآموزان زبان آزمون تافل انگیزه رابطۀ متقابل
-
مقايسه تاثير دو نوع برنامه ريزي بر عملكرد نوشتاري زبان آموزان ايراني از حيث رواني، دقت و پيچيدگي نوشتار
نویسنده : کارگذاری، حمیدرضا ؛ سلیمانی، حسن ؛ جعفری گهر، منوچهر ؛ همتی، فاطمه ؛
(16 صفحه - از 117 تا 132 )
کلیدواژه ها: دقت برنامه ریزی پیچیدگی روانی برنامه نوشتاری زبـان سـطح زبـانی